1. Všeobecná ustanovení

Tento reklamační řád upravuje práva a povinnosti mezi prodávajícím, Michalem Částkou, IČ: 08321671, se sídlem Modletická 1390/1, 149 00, Praha, dále jen „prodávající“, na straně jedné a kupujícími na straně druhé.

Pojmy použité v tomto reklamačním řádu jsou definovány a rovněž užívány stejným způsobem, jako je tomu ve Všeobecných obchodních podmínkách internetového obchodu www.bonebongs.cz .

Veškeré právní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Při řešení reklamace spotřebitele se postupuje podle tohoto reklamačního řádu, zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a souvisejících právních předpisů.

Ke každému zboží zakoupenému na internetovém obchodě www.bonebongs.cz je přiložen daňový doklad ve formě faktury, který obsahuje informaci o datu prodeje výrobku, o jaký výrobek se jedná, a za jakou cenu byl výrobek prodán. Tento daňový doklad zároveň slouží i jako dodací list.

  1. Nároky spotřebitele, rozpor s kupní smlouvou

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,

  1. a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  2. b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
  3. c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
  4. d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  5. e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

 

Prodávající odpovídá kupujícímu, že předává zboží dle smlouvy a bez vad, v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č.89/2012 Sb., občanského zákoníku.

Pokud spotřebitel při převzetí zjistí jakýkoliv rozpor mezi objednaným a skutečně dodaným zbožím, je povinen na takový rozpor prodávajícího bezodkladně upozornit (nejpozději do 48 hodin od dodání zboží kupujícímu).

Prodávající dodává zboží nepoškozené, tj. v okamžiku zabalení je zboží bez poškození. Pokud dojde k deformaci či prasknutí zboží či jinému poškození, dochází k němu z důvodu nešetrné manipulace dopravcem, ačkoliv poškození nemusí být patrné na obalu balíku. Proti tomuto poškození je dopravce pojištěn. Pokud kupující převezme zboží přesto, že je poškozený jeho obal, neodpovídá prodávající za vady zboží, které vznikly při porušení přepravního obalu.

Kupující má právo na dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze věci nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.

Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

Kupujícímu nenáleží práva z vadného plnění pokud:

  • u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
  • na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
  • u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo
  • vyplývá-li to z povahy věci.

Prodávající odpovídá, že zboží bude po dobu 24 měsíců od jeho zakoupení způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti.

  1. Zvláštní způsob nakládání se skleněným zbožím

Kupující je povinen dodržovat níže uvedené pokyny pro nakládání se všemi skleněnými produkty, jenž jsou nabízeny na internetovém obchodě www.bonebongs.cz. Jedná se o následující:

  • Produkt nesmí být vystaven přímému mrazu či teplotám převyšujícím teplotu klasického plynového zapalovače
  • Produkt nesmí být vystaven jakýmkoli rychlým a rapidním změnám teplot
  • Produkt nesmí být vystaven nepřiměřenému tlaku a síle, či s ním nesmí být nedbale zacházeno
  • Produkt musí být přepravován v bublinkové folii, či v jiných obalových materiálech blokující náraz či poškozen
  • Produkt smí být použit pouze k takovým činnostem, ke kterým je určen a to je – kouření tabákových či bylinných směsí
  • Produkt nesmí být jakkoli upravován, či nesmí být zasahováno do jeho struktury
  • S produktem nesmí být zacházeno jakkoli protiprávně

V případě, že kupující nedodrží výše uvedené pokyny pro užívání zboží a bude se zbožím nakládat jakkoliv v rozporu s výše uvedenými pokyny, bude reklamace takového zboží považována za neoprávněnou a prodávající má právo takovou reklamaci zamítnout.

  1. Postup pro uplatnění vady a vyřízení reklamace

Odpovědnost za jakost při převzetí a záruky za jakost uplatní doručením vadného zboží na adresu provozovatele, ze které bylo zboží odesláno. Kupující má zároveň právo o tomto předem informovat prodávajícího a poskytnout bližší vysvětlení k reklamaci, a to prostřednictvím elektronické pošty na adresu provozovatele: info@bonebongs.cz. Je současně žádoucí doložit fotografie reklamovaného produktu s detailem vady.

Při reklamaci vady výrobku je prodávající oprávněn po spotřebiteli požadovat prokázání skutečnosti, že kupující zboží koupil u prodávajícího, a to například předložením dokladu o zakoupení zboží nebo záručním listem, pokud byl ke zboží vystaven. Zákazník je povinen předložit reklamované zboží vyčištěné, zbavené všech nečistot. Prodávající je oprávněn odmítnout převzít k reklamačnímu řízení zboží, které nebude splňovat výše uvedené zásady.

Prodávající si vyhrazuje lhůtu 30 dní na vyřízení reklamace. Tato lhůta se počítá od převzetí zboží a obdržení odůvodnění reklamace vadného zboží ze strany kupujícího. Do této lhůty není započítána doba potřebná k odbornému posouzení vady zboží. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.

Prodávající je povinen vystavit kupujícímu písemné potvrzení o převzetí zboží k vyřízení reklamace, které musí obsahovat především datum a místo uplatnění reklamace, popis vytýkané vady zboží, požadovaný způsob vyřízení reklamace ze strany kupujícího a způsob, jakým bude prodávající kupujícího informovat o vyřízení reklamace. V případě, že kupující neuplatní reklamaci osobně a zboží bude prodávajícímu doručováno některou z přepravních společností, je prodávající oprávněn toto potvrzení zaslat kupujícímu prostřednictvím elektronické pošty na adresu uvedenou v objednávce zboží kupujícího.

Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit (prodávající předá kupujícímu reklamační protokol), případně kupujícímu písemně sdělit důvody zamítnutí reklamace. Pokud se kupující nedostaví k řešení reklamace osobně, je prodávající oprávněn potvrzení o vyřízení reklamace zaslat kupujícímu prostřednictvím elektronické pošty na adresu uvedenou v objednávce reklamovaného zboží.

Kupující svá práva z vadného plnění uplatní bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že na zboží je vada. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví. Uplatní-li kupující vůči prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění po dobu, po kterou je zboží v opravě a kupující je nemůže užívat.

Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Lhůta skončí 24 měsíců od převzetí po koupi reklamovaného zboží.

  1. Náklady reklamace, závěrečná ustanovení

 Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva.

Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem 1.1.2021.